از آن جا که هزینه ساخت و نگهداری زمین های تنیس بالا است، صاحبان زمین های تنیس باید به خوبی با مزایا و معایب انواع مختلف کفپوش زمین تنیس و کارکرد ویژه هر کدام از آن ها آشنایی داشته باشند و بودجه مالی خود را بر این اساس تنظیم کنند. نکته مهم آن است که در هر نوع زمین علاوه بر سبک بازی ورزشکار، میزان حرکت و جهش توپ نیز باید مورد توجه قرار گیرد و رفتار توپ نباید نادیده گرفته شود. پس هر نوع زمین تنیس مزایا و چالش های خاص خود را برای ورزشکار در پی دارد.

برای تکنیک های شطرنج به اسان اسپرت مراجعه کنید.

انواع کفپوش زمین تنیس


انواع کفپوش زمین تنیس که تخصصی برای ورزش تنیس به صورت تایل تولید می شوند دارای ویژگی های بسیار ممتازی هستند. این کفپوش ها علاوه بر ویژگی برگشت پذیری مناسب توپ در سطح سخت می تواند با استفاده از لایه ضربه گیر در زیر کفپوش قدرت ضربه پذیری آن را به مراتب افزایش دهد. همنچنین لایه رویه انواع کفپوش زمین تنیس فضای باز به صورت برجسته طراحی شده تا از سر خوردن ورزشکاران در هنگام ورزش جلوگیری کند. با توجه به نکات گفته شده، صاحبان زمین های تنیس یا مدیران ورزشی باید علم و آگاهی کامل و کافی از نوع کفپوش زمین تنیس و شرایط محیطی و حرکتی سازگار با آن را داشته باشند تا بتوانند از این زمین ها به بهترین شکل بهره برداری کنند.


منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/17/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/