۷ مانع اساسی در جذب اسپانسر در فوتبال ایران
عسگریان و آزادگان در سال ۹۱ تحقیقی جامع در مورد موانع جذب اسپانسر فوتبال ایران انجام دادند. در این تحقیق ۷ عامل اصلی به عنوان موانع اصلی اسپانسرینگ در ایران شناخته شد که شامل:
-
موانع ساختاری-مدیریتی
-
عدم توفیق اسپانسرها در فرایند اسپانسرشیپ
-
عدم استفاده از اصول بازاریابی
-
سطح پایین حرفه ای فوتبال در ایران
-
مشکلات حقوقی و رسانه ای
-
فقدان جنبه های تکنیکی در باشگاه ها
-
فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی
هر کدام از این ۷ عامل خود شامل زیر عامل هایی هستند که به آنها اشاره خواهد شد.
برای مدرسه فوتبال شیراز به آسان اسپرت مراجعه کنید.
۱-موانع ساختاری-مدیریتی
-
دولتی بودن بیشتر شرکت های اقتصادی و تجاری کشور و عدم وجود رغبت برای تبلیغ
-
عدم وجود فضای رقابتی بین شرکت های اقتصادی کشور به دلیل ماهیت دولتی آنها
-
عدم ثبات مدیریت در باشگاه ها
-
عدم امکان حضور بانوان و خانواده ها در استادیوم ها
-
نبود مدیر متخصص در باشگاه ها
-
عدم میزبانی مسابقات آسیایی و بین المللی توسط فوتبال ایران
-
گرایش های سیاسی در مدیریت فوتبال کشور
منبع: