عسگریان و آزادگان در سال ۹۱ تحقیقی جامع در مورد موانع جذب اسپانسر فوتبال ایران انجام دادند. در این تحقیق ۷ عامل اصلی به عنوان موانع اصلی اسپانسرینگ در ایران شناخته شد که شامل:

  1. موانع ساختاری-مدیریتی

  2. عدم توفیق اسپانسرها در فرایند اسپانسرشیپ

  3. عدم استفاده از اصول بازاریابی

  4. سطح پایین حرفه ای فوتبال در ایران

  5. مشکلات حقوقی و رسانه ای

  6. فقدان جنبه های تکنیکی در باشگاه ها

  7. فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی

هر کدام از این ۷ عامل خود شامل زیر عامل هایی هستند که به آنها اشاره خواهد شد.

برای مدرسه فوتبال شیراز  به آسان اسپرت مراجعه کنید.


کلاس فوتبال

۱-موانع ساختاری-مدیریتی

  • دولتی بودن بیشتر شرکت های اقتصادی و تجاری کشور و عدم وجود رغبت برای تبلیغ

  • عدم وجود فضای رقابتی بین شرکت های اقتصادی کشور به دلیل ماهیت دولتی آنها

  • عدم ثبات مدیریت در باشگاه ها

  • عدم امکان حضور بانوان و خانواده ها در استادیوم ها

  • نبود مدیر متخصص در باشگاه ها

  • عدم میزبانی مسابقات آسیایی و بین المللی توسط فوتبال ایران

  • گرایش های سیاسی در مدیریت فوتبال کشور


منبع:

https://blog.asansports.com/2019/12/25/%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b9-%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/