یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص فوتسال چیست بدانید توپ فوتسال می باشد. جنس توپ فوتسال خیلی مهم است و باید از مواد چرم یا ماده های مشابه آن باشد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن بازی کنید. محیط توپ فوتسال نیز باید حداقل ۶۲ و حداكثر ۶۴ سانتی متر باشد.
مورد مهم دیگر در خصوص توپ فوتسال وزن آن می باشد که بسیار مهم و تاثیر گذار در روند بازی تان است. وزن توپ فوتسال در حالت استاندارد نباید كمتر از ۳۹۰ گرم و يا بيشتر از ۴۳۰ گرم باشد. فشار توپ فوتسال نیز باید ۴/۰ – ۶/۰ اتمسفر برابر با ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم بر سانتي متر مكعب باشد.

 

برای سالن ورزشی  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

توپ فوتسال چیست

زمان بازی فوتسال


از هرچه بگذریم از زمان بازی فوتسال نمی توان گذشت و برای راه پیدا کردن به فوتسال بانوان باید در خصوص زمان بازی فوتسال نیز اطلاعاتی داشته باشید. فوتسال دارای دو زمان ۲۰ دقیقه ای می باشد که بین دو نیمه بازیکنان می توانند ۱۵ دقیقه استراحت کنند. در این بازی مهیج هر یک از تیم ها می تواند به هر دلیلی هر زمان که خواست تایم اوت درخواست کند.
اگر وارد فوتسال بانوان یا فوتسال آقایان شده اید و می خواهید در مسابقات شرکت کنید باید بدانید در این حین که باید حتما نتیجه مشخص شود اگر بعد از پايان وقت قانوني نتيجه بازي فوتسال مساوی باشد از دو وقت اضافه ۵ دقيقه ای استفاده مي شود تا برنده و بازنده بازی مشخص شود.

منبع: