ابتدایی ترین قوانین فوتسال در خصوص وزن و محیط توپ فوتسال می باشد. همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم محیط توپ این بازی باید حداقل ۶۲ و حداکثر ۶۴ سانتی متر باشد و وزن آن باید بین ۳۹۰ الی ۴۳۰ گرم باشد. در این بازی مهیج وقتی توپ از ارتفاع ۲ متری رها می شود نباید بیشتر از ۶۵ و کمتر از ۵۵ سانتی متر از زمین مسابقه جهش کند.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

قوانین فوتسال – دو

قوانین فوتسال دو مختص به بازیکنان می باشد. بدین منظور تعداد بازیکنان در یک مسابقه فوتسال نباید در هر تیم بیشتر از ۵ نفر باشد. البته باید ۷ بازیکن ذخیره هم بر روی صندلی بنشینن تا در صورت لزوم به زمین بازی وارد شوند. تعداد تعویض در این رشته ورزشی نامحدود است و حتی می توان دروازه بان را تعویض کرد.قوانین فوتسال چیست

قوانین فوتسال – سه

قوانین فوتسال سه مختص به کفش بازیکنان می باشد. در حقیقت بازیکنان باید از کفش مخصوص فوتسال برای بازی استفاده کنند و اگر خلاف این امر را انجام دهند از زمین فوتسال به بیرون فرستاده خواهند تا با کمک داور وسایل مورد نیاز مانند کفش خود را تکمیل کند.


قوانین فوتسال – چهار


قوانین فوتسال چهار مختص به داور می باشد. در بازی فوتسال یک داور اصلی باید وجود داشته باشد تا تصمیم های مهم در بازی مانند نتیجه نهایی را بگیرد. اگر یک داور اصلی در فوتسال وجود نداشته باشد نمی توان به طور کامل گفت کدام یک از تیم ها به راستی برنده میدان هستند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/04/29/%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/