تا به اینجا با چکیده ای از تکنیک شطرنج و نام تکنیک های شطرنج به طور کلی اشنا شدید اما اکنون نوبت به یاد گرفتن حیله های شطرنج می رسد. با دانستن حیله های شطرنج شما به یک شطرنج باز قهاری تبدیل خواهید شد چرا که با اعمال حیله های شطرنج در هنگام بازی بی شک شما برنده خواهید بود. برخی از حیله های شطرنج را در ادامه برای شما مطرح کرده ایم :

• مهره های خود را هر چه سریعتر گسترش دهید : اصل مهم در ابتدای بازی شطرنج گسترش دادن مهره ها به بهترین محل در صفحه و قلعه گرفتن شاه می باشد. در حقیقت اگر شما گشایش مهره های خود را زودتر به پایان برسانید از ابتکار عمل ویژه ای برخوردار خواهید بود.
• اسب را قبل از فیل جلو ببرید : مهره فیل در وضعیت اول خود می تواند چند خانه را کنترل کند در صورتی که اسب تنها خانه های هم جوار را کنترل کرده باشد و مسیر طولانی تری تا رسیدن به مرکز میدان دارد از پویایی کمتری برخوردار خواهد بود.
• از حرکت دادن مجدد مهره ها در شروع بازی و گشایش اجتناب نمایید : یک شطرنج باز قهار باید مهره هایش را با یک حرکت در بهترین مربع صفحه قرار دهد زیرا حرکت دوباره ی یک مهره باعث از دست دادن فرصت خواهد شد.
• از کیش دادن غیر ضروری شاه حریف پرهیز کنید : کیش دادن شاه در بازی شطرنج تنها وقتی که حرکت مربوط به گشایش انتخابی باشد مانعی نخواهد داشت.


رموز شطرنج چیست؟

 


آیا از رموز شطرنج واقعی همانند تکنیک شطرنج خبر دارید؟ یا به عبارتی دیگر می دانید رمزو شطرنج چیست؟ رموز شطرتج یعنی همانند تکنیک شطرنج نکته هایی را بدانید که در برنده شدن شما نقش مهمی داشته باشند. در ادامه برخی از مهم ترین رموز شطرنچ را به صورت خلاصه برای شما مطرح کرده ایم :
• همیشه با حرکت خود یک تهدید ایجاد کنید : ایجاد کردن یک تهدید یا هر حرکت که منجر به برنده شدن شما شود یکی ز مهم ترین اصول حمله و رموز شطرنج می باشد.
• استفاده از ضعف حریف : ابتدا باید ضعف حریف خود را پیدا کنید و در صورت پیدا کردن ضعف حریف تان باید مهره های خود را دوباره گروه بندی کرده و با ابتکار به او حمله کنید.
• قبل از حمله به قطعات خود تمرکز کنید : قبل از حمله کردن به حریف تان ابتدا باید تمامی اماده سازی های لازم را به درستی انجام دهید.
• مبادله مدافعان کلیدی : با تغییر دادن مدافع کلیدی در موقعیت حریف حمله خود را بسیار قوی تر خواهید کرد و باید بدانید که مدافع کلیدی در بازی شطرنج همیشه قوی ترین مهره نیست.

منبع: آسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2021/01/09/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac/