همه ما از پیر و جوان عاشق ورزش فوتبال هستیم. با گذشت زمان ورزشی دیگر در کنار فوتبال به نام فوتسال به وجود آمد که در سر تا سر دنیا همانند فوتبال طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. ورزش فوتسال به بازی فوتبالی که درون سالن می باشد می گویند. بازی فوتسال در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال یا در محل های سر پوشیده یا در محل های بازی که دیوار ندارند انجام می شود. ورزش فوتسال تا حد بسیار زیادی شبیه فوتبال می باشد که بازیکنان با یک توپ شروع به بازی می کنند اما این ورزش به دلیل کمبود فضا یا فضای کمتر از فوتبال دارای تحرک بسیار زیادی می باشد. حتی باید گفت که بعضی اوقات بازیکنان ورزش فوتبال از طریق کسب مهارت های زیاد در ورزش فوتسال زمینه مطرح شدن و معروف شدن خود را به عنوان بازیکنان بزرگ فوتبال فراهم می کنند. در ادامه این مقاله وبلاگ آسان اسپرت قصد داریم در آموزش فوتسال شما را با تمام ویژگی ها و انواع تمرینات فوتسال آشنا کنیم.

 

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.


تاریخچه فوتسال

 


قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی آموزش فوتسال می خواهیم کمی در مورد تاریخچه این ورزش هیجانی صحبت کنیم. تاریخچه اصلی ورزش فوتسال به شهر مونته اوروگوئه بر می گردد و در سال ۱۹۳۰ فردی به نام ژوان کارلوس سریانی ورزش فوتسال ۵ نفره را برای مسابقات جوانان به وجود آورد. با گذشت زمان ورزش فوتسال با سرعتی بسیار زیاد در امریکای جنوبی مخصوصا شهر برزیل محبوبیت و گسترش پیدا کرد.
در تاریخچه ورزش فوتسال بازیکنان معروف و مشهوری مانند پله، زیکو و به به تو از طریق کسب مهارت های این ورزش سبک خود را در رشته فوتبال نیز گسترش دادند و این ورزش آنها را به بزرگ ترین بازیکنان فوتبال تبدیل کرد. پس از این برزیل به عنوان قطب اصلی ورزش فوتسال در جهان مطرح شد و اکنون نیز با گذشت سال های زیاد مسابقات این ورزش تحت حمایت فیفا در تمام دنیا برگزار می شود.

منبع: