آیا می دانید ورزش فوتسال چیست و چه تفاوتی با ورزش فوتبال دارد؟ جواب سوال شما پیش ماست ورزش فوتسال درون یک سالن به اندازه زمین بسکتبال انجام می شود. حتی بسیاری از افراد ورزش فوتسال را در محیط های باز مانند پارک که دیوار ندارد انجام می دهند. این ورزش همانند فوتبال می باشد با این تفاوت که فضای سالن کم می باشد و همانند فوتبال از زمین بزرگ برخوردار نیست در نتیجه بازیکن از تحرک بیشتری برخوردار خواهد شد.
این ورزش همانند فوتبال با توپ می باشد و همان طور که گفته شد محوطه آن از فوتبال بسیار کوچک تر است. این ورزش به دلیل تحرک زیاد بازیکنان گویی بازی فوتبال با سرعت زیاد می باشد که با پیش نیاز های اختصاصی مانند تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها که زیر مجموعه سیستم بازی فوتسال است انجام می شود. همچنین در این ورزش انواع سیستم های دفاعی همانند ورزش فوتبال وجود دارد که بیش از پیش این ورزش را شبیه فوتبال کرده است.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

کلاس فوتسال


آموزش فوتسال و انواع تمرینات فوتسال


در آموزش فوتسال باید گفت که اگر یک بازیکن شروع به بازی کند سرعتش آنقدر زیاد است که می توان گفت بازیکن به جای بازی ورزش فوتسال گویی به بازی فوتبال می پردازد. از طرفی دیگر در انواع تمرینات فوتسال باید گفت که تمرینات قدرتی و تمرینات هوازی وجود دارد که هر بازیکن قبل از شروع بازی باید این تمرینات را حتما انجام دهد.همچنین در آموزش فوتسال باید گفت که این ورزش دارای سیستم های حمله اختصاصی مانند ۴-۰ – ۳-۱ – ۲-۲ – ۱-۲-۱ – ۲-۱-۱ می باشد که هر کدام از سیستم های حمله فوتسال با دفاع اختصاصی آن مقابله می کنند. در بخش آموزش فوتسال باید بدانید که اگر دو تیم در مسابقه شرکت می کنند تعداد بازیکنان آن ها نباید بیش تر از ۵ و یا کمتر از ۵ بازیکن باشد. همچنین تعدا بازیکنان ذخیره در این ورزش هیجانی ۷ نفر باید باشد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/05/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4/