یکی از سؤالات پرتکرار کاربران از ما این است که چطور می‌توانم تعداد بیشتری بارفیکس بزنم؟ حتما می‌دانید که بارفیکس یکی از حرکات فوق‌العاده برای افزایش قدرت عضلات بالاتنه است.

این حرکت تقریباً در همه دوره‌ها و آموزش‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همین حرکت فوق‌العاده، سختی‌هایی هم به همراه دارد. شاید در همان اولین تکرارها با مشکل مواجه شوید.

در این مقاله با یک برنامه منسجم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تعداد حرکات بارفیکس را به‌طور قابل توجهی افزایش دهید و هر روز عضلات بالاتنه خود را تقویت کنید.

برای باشگاه بدنسازی شیراز به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

روزانه چند بارفیکس بزنم؟

قبل از این‌که رازهای بیشتر زدن بارفیکس را بگوییم، بهتر است که اندازه تکرار استاندارد این ورزش را مشخص کنیم. معمولا داستان‌های اغراق‌آمیزی از تمرینات حماسی روزانه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای منتشر می‌شود، مثلا روزی 1000 شنا سوئدی و 100 بارفیکس چیز جدیدی در دنیای تناسب اندام نیست.

متأسفانه، بسیاری از این برنامه‌ها حتی برای ورزشکاران، بسیار سنگین هستند و طبیعتا بسیار فراتر از توانایی یک فرد مبتدی بدون سابقه ورزشی است؛ برای مثال دوی ماراتن را در نظر بگیرید؛ حتی حرفه‌ای‌ترین دوندگان ماراتن احتمالاً هرروز ورزش می‌کنند اما هرروز نمی‌دوند.

تمرین هر روزه بارفیکس، بهترین راه برای پیشرفت‌ نیست، به‌ویژه زمانی که تعداد و حجم تمرین بالا باشد. تمرین به صورت پشت سرهم و بدون فاصله ایده خوبی نیست؛ حتی بیهوده یا خطرناک هم است.

به‌طورکلی می‌توان گفت که انجام هرروز بارفیکس (به خصوص اگر در تعداد بالا می‌زنید) راه خوبی برای افزایش قدرت یا سایر اهداف تناسب اندام نیست.

 


 

چندتا بارفیکس مجاز هست؟

تعدا بارفیکس زدن شما به سطح تناسب اندام فعلی‌تان بستگی دارد. اگر هر روز بارفیکس را انجام می‌دهید، توصیه می‌کنیم که چند ست بارفیکس را هدف‌گذاری کنید و قبل از رسیدن به ناتوانی عضلانی تمرین را تمام کنید.

به طور مثال اگر نمی‌توانید بیش از 1 تا 2 بارفیکس انجام دهید، احتمالاً شروع کار با تلاش برای 3 تا 5 ست بارفیکس فقط با یک تکرار، برای شروع مناسب و ایمن است. (سه ست با یک تکرار).


منبع:

https://fitamin.ir/mag/how-to-do-more-pullups/