x تبلیغات
معرفی کامل تمام ورزش ها

چه جوری صفحه شطرنج را باید چید؟

 پس از آموزش شطرنج در مورد مهره ها و صفحه آن سوالی به وجود می آید و آن سوال نحوه چینش مهره ها در صفحه می باشد. وقتی صفحه شطرنج خود را باز می کنید در واقع تعدادی خانه مربع شکل به رنگ های سیاه و مشکی جلوی شما نمایان می شود. پس از مشاهده صفحه شطرنج خود باید بدانید که مهره های این بازی طبق یک قانون چیده شده اند و شطرنج باز ها همگی از این قانون باید پیروی کنند. مهره های شطرنج عبارتند از پیاده یا سرباز، فیل، اسب، رخ، وزیر و شاه.

آموزش شطرنج و چینش آن ها بدین صورت می باشد که شما در ردیف دوم ابتدا باید سرباز ها را به ترتیب بچینید و پس از چینش سرباز ها در گوشه دو طرف دو عدد رخ قرار می دهید و بعد از آن از دو طرف اسب، بعد دو عدد فیل باید قرار دهید. از طرفی دیگر شاه سفید رنگ باید روی مربع سفید و شاه مشکی رنگ باید روی مربع مشکی قرار بگیرد و وزیر نیز باید در مربع باقیمانده باشد.

 

برای کلاس شطرنج‌  به اسان اسپرت مراجعه کنید.ش


چیدمان شطرنج

آموزش شطرنج مبتدی


در آموزش بازی شطرنج زمان بسیار اهمیت دارد. وقتی این بازی به صورت مسابقه بین دو نفر باشد باید در زمانی محدود بازی خود را تمام کنند و در این بازی هر کس زودتر تایم خود را تمام کند بازنده خواهد بود. ساعت شطرنج نیز دارای قیمت می باشد که قیمت آن از ۵۰ تومان تا ۴۰۰ هزارتومان است و هر کس مزابق سلیقه خود برای ساعت هزینه خواهد کرد. در آموزش شطرنج مبتدی هر کدام از شش مهره ها به صورت متفاوت حرکت می کنند و یک مهره نمی تواند از روی مهره دیگر رد شود یا جای مهره دیگر را بگیرد.
به عبارتی دیگر در آموزش شطرنج مبتدی وقتی یکی از مهره ها بیرون باشد مهره دیگر می تواند جای او را بگیرد و در ادامه جوری حرکت کند که بتواند از خود به بهترین نحو ممکن دفاع کند. در آموزش شطرنج مبتدی حرکت مهره سرباز تا حدودی غیر معمولی است و مهره سرباز فقط می تواند به سمت جلو حرکت کند همچنین به صورت اریب مانند به ان حمله شود. مهره سرباز حق یه خانه جلو رفتن را دارد و هنگام شروع بازی برای یک بار می تواند دو خانه به جلو برود.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/07/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-0-%d8%aa%d8%a7-100-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-100-%d8%aa%d8%b6%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c/

نگاهی به آدرس تمامی سالن های فوتسال تهران

 در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم تا آدرس تمامی سالن های فوتسال در مناطق مختلف تهران را برای ورزشکاران عزیز فراهم کنیم تا دیگر وقت خود را در سایت های اینترنتی برای پیدا کردن سالن های فوتسال و … تلف نکنند. آدرس و شماره تلفن تمامی سالن های فوتسال شهر تهران عبارت هستند از :

برای  اجاره سالن فوتسال در مشهد  به اسان اسپرت مراجعه کنید.


• مجموعه ورزشی پوریای ولی
شماره : ۰۲۱۵۵۰۳۴۰۰۰
آدرس : خانی آباد نو، جنب شهرداری منطقه ۱۹
برای : فوتسال، بسکتبال، والیبال، کشتی، ایروبیک، ژیمناستیک، رزمی
• مجموعه ورزشی پنج آذر
شماره : ۰۲۱۳۳۲۳۹۶۰۱-۳
آدرس : بزرگراه بسیج، روبروی بزرگراه شهید محلاتی (آهنگ)، خیابان شهید فهمیده
برای : فوتسال، فوتبال، والیبال، بدنسازی، رزمی
• مجموعه ورزشی امید
شماره : ۰۲۱۷۷۳۶۲۲۳۶
آدرس : قنات کوثر، شهرک امید، بوستان شرقی، اتوبان شهید بابایی
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس، رزمی، بدنسازی
• مجموعه ورزشی آرارات
شماره : ۰۲۱۸۸۰۳۰۲۲۴
آدرس : انتهای خیابان کردستان، مجموعه فرهنگی ورزشی آرارات
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس، رزمی، شطرنج، بدنسازی، بیلیارد و …
• مجموعه ورزشی یادآوران
شماره : ۰۲۱۵۵۰۴۲۰۶۰
آدرس : تقاطع اتوبان آزادگان و خیابان شهید رجایی، روبروی مسجد مادر
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، ماساژ درمانی، فوتبال دستی

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/02/15/%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

جزئیات و ابعاد زمین ورزش تنیس:

 در بالا اسم وسایل تنیس و ویژگی های وسایل بازی تنیس را گفتیم حال به محوطه ای که در آن ورزش تنیس با استفاده از وسایل بازی تنیس انجام می شود،یعنی زمین تنیس خواهیم پرداخت. زمین تنیس به شکل مستطیل است و سطحی سفت و معمولا از جنس چمن، خاک رس و یا بتن دارد. مستطیل زمین ورزش تنیس دارای ابعادی به طول ۲۳٫۷۷ متر و عرض ۸٫۲۳ متر برای مسابقات انفرادی و عرض ۱۰٫۲۳ متر برای مسابقات دو نفره می باشد.

 

براي اجاره زمين تنيس به اسان اسپرت مراجعه كنيد.


علاوه بر ابعاد زمین تنیس، فضایی نیز برای اطراف زمین در نظر گرفته می شود. فضای مناسب برای کناره های زمین ۳ تا ۴ متر و برای پشت زمین ۶ تا ۸ متر کافی می باشد. در وسط زمین تنیس تور مخصوص بازی نیز نصب می شود که دقیقا زمین بازی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/07/24/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-2/

زمین تنیس چمن مصنوعی

 یکی از انواع زمین های تنیس شناخته شده در جهان زمین های تنیس چمن مصنوعی می باشد. این نوع زمین تنیس با توجه به راحتی نگهداری، قابلیت استفاده و بهره برداری در هر شرایط آب و هوایی و همچنین قابلیت استفاده در تمام فصول سال بدون توجه به سرمای هوا و زیبایی دائمی و همیشگی همواره مورد توجه ورزشکاران می باشد.

برای اجاره زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 


زمین تنیس کارپت


زمین های به خصوصی که احتیاجی به هوای آزاد ندارند و بازی در آن در ورزشگاه های سر پوشیده برگزار می شوند. زمین هایی به نام CARPET که معمولا شباهت زیادی به زمین های هارد کورت دارند ولی از پایه و به خصوص مواد استفاده شده در ساخت آن ها بسیار متفاوت هستند. قابلیت بالای جذب تنش‌ها و شوک های وارد شده، الاستیسیته و انعطاف پذیری بالا، را دارند. زمین تنیس کارپت دارای کفپوش هایی با قابليت چسبندگی عالی روی سطوح بتنی، سرامیک، آسفالت و … را داشته و همچنين در برابر قارچ، باکتری و نور خورشيد مقاوم می باشند. این نوع زمین با کفپوش ورزشی خاص منعطف بوده و اين قابليت ارتجاعي و ضربه پذیری موجب مي گردد احتمال صدمه ديدن ورزشکار به حداقل برسد.زمین تنیس کارپت

مزایا و معایب کلی انواع مختلف کفپوش زمین تنیس


از آن جا که هزینه ساخت و نگهداری زمین های تنیس بالا است، صاحبان زمین های تنیس باید به خوبی با مزایا و معایب انواع مختلف کفپوش زمین تنیس و کارکرد ویژه هر کدام از آن ها آشنایی داشته باشند و بودجه مالی خود را بر این اساس تنظیم کنند. نکته مهم آن است که در هر نوع زمین علاوه بر سبک بازی ورزشکار، میزان حرکت و جهش توپ نیز باید مورد توجه قرار گیرد و رفتار توپ نباید نادیده گرفته شود. پس هر نوع زمین تنیس مزایا و چالش های خاص خود را برای ورزشکار در پی دارد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/17/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/

برترین مربیان فوتسال

 یکی از برترین مربیان فوتسال در ایران فردی به نام سید محمد ناظم‌ الشریعه می باشد. کسانی که به دنبال برترین مربیان فوتسال هستند حتما نام این فرد را شنیده اند زیرا این فرد جزو یکی از برترین مربیان فوتسال در کشور عزیزمان می باشد. همچنین این سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در میان برترین مربیان فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز دیده شده است. براساس گزارش سایت های ورزشی اسامی ۱۰ سرمربی برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی در رده ملی اعلام شده که نام سید محمد ناظم ‌الشریعه سرمربی تیم ملی ایران هم در این فهرست دیده شده است و چی از این بهتر؟

برای  سالن فوتسال مشهد  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 


 

۱۰ مربی برتر فوتسال


آیا به دنبال اسامی ۱۰ مربی برتر فوتسال هستید؟ آیا فکر می کنید نام بهترین مربی های فوتسال جزو ۱۰ مربی برتر فوتسال قرار دارد؟ دیگر لازم نیست سایت های اینترنتی را برای پیدا کردن ۱۰ مربی برتر فوتسال زیر و رو کنید چون ما در ادامه اسامی ۱۰ مربی برتر فوتسال را برای رفاه حال هرچه بیشتر شما مطرح کرده ایم. اسامی ۱۰ مربی برتر فوتسال عبارت هستند از:
• آلبرت کانیلاس آلوز – سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال پسران اسپانیا
• کلودیا پونس شاندری – سرمربی تیم ملی بانوان اسپانیا
• فدریکو ویدال مونتالدو – سرمربی تیم ملی اسپانیا
• ژورژه گومز براز – سرمربی تیم ملی پرتغال
• مارکوس مارکینیوش خاویر آندراده (مارکینیوش) – سرمربی تیم ملی برزیل
• سید محمد ناظم ‌الشریعه – سرمربی تیم ملی ایران
• خوزه ماریا پازوس مندز – سرمربی اسپانیایی تیم ملی تایلند
• ویلسون نوبرگا سابویا – سرمربی تیم ملی بانوان برزیل
• سرگئی لینیدوویچ اسکورویچ – سرمربی تیم ملی روسیه
• رویجی سوزوکی- سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال پسران ژاپن


منبع:

خطاهای فوتسال

اگر به سراغ بهترین مربی های فوتسال بروید قطعا به شما در مورد خطاهای فوتسال می گوید اما ما می خواهیم شما را کمی با خطاهای فوتسال آشنا کنیم تا پیش زمینه ای در مورد خطاهای این بازی داشته باشید. زمانی که یک بازیکن عمدی یا غیر عمدی از روی بی احتیاطی هر یک از خطاهای ذکر شده زیر را مرتکب شود یک ضربه آزاد مستقيم – يک ضربه پنالتي- به نفع تيم فوتسال مقابل گرفته می شود. این خطاها عبارت هستند از :
۱ – لگد زدن
۲ – پشت پا زدن
۳ – پريدن روي حريف
۴ – تنه شديد و خطرناک
۵ – تنه از پشت به حريف
۶ – تف انداختن
۷ – زدن حريف
۸ – گرفتن حريف
۹ – هل دادن حريف
۱۰ – با شانه به حريف حمله كردن
۱۱ – تكل كردن
همچنین هر گونه خطايي كه به نفع تيم مهاجم و درون محوطه جريمه تيم مدافع صورت بگیرد یک ضربه آزاد از روي خط محوطه زمین فوتسال كه نزدي كترين منطقه به محل وقوع خطا درون محوطه جريمه است زده مي شود.

برای سالن فوتسال مشهد به اسان اسپرت مراجعه کنید.


اسامی بهترین مربی های فوتسال


آیا به دنبال اسامی بهترین مربی های فوتسال هستید؟ آیا می خواهید زیر نظر بهترین مربی های فوتسال آموزش فوتسال ببینید تا به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شوید؟ کافیست در ادامه ما را دنبال کنید تا با اسامی بهترین مربی های فوتسال آشنا شوید. خانم عاطفه رضایی یکی از بهترین مربی های فوتسال در بین ۱۰ مربی برتر فوتسال زنان می باشد. این فرد بازیکن سابق و مربی فوتسال ایران می باشد. این خانم که نامش جزو اسامی بهترین مربی های فوتسال می باشد توانسته است تیم سپاهان اصفهان را در لیگ برتر سال های ۸۲-۱۳۸۱ به عنوان اولین تیم تاریخ لیگ فوتبال ایران به مقام قهرمانی برساند.
یکی دیگر از بهترین مربی های فوتسال ایران اقای فرهاد کاظمی می باشد که بازیکن سابق و مربی کنونی فوتسال ایران است. از دستاورد های این مربی خبره می توان گفت که تیم سپاهان اصفهان را در لیگ برتر سال های ۸۲-۱۳۸۱ به عنوان اولین تیم غیر تهرانی تاریخ لیگ فوتبال ایران به مقام قهرمانی رساند. این مربی خبره که جزو بهترین مربی های فوتسال می باشد این تیم را به مقام قهرمانی جام حذفی در سال های ۸۳-۱۳۸۲ رساند. پس اگر به دنبال بهترین مربی های فوتسال اقایان و خانم ها هستید این دو مربی بهترین گزینه انتخابی می باشند.

منبع:

 

آموزش فیتنس – بالا آوردن دست و پای مخالف

 یکی دیگر از حرکات این رشته ورزشی که خیلی از افراد فکر می کنند سخت است بالا آوردن دست و پای مخالف است. اما نگران نباشید این حرکت برای نرمش دادن نواحی دردسر ساز قسمت فوقانی بسیار مناسب است که در آموزش فیتنس به این حرکت پرداخته ایم :

 

برای کلاس فیتنس  به اسان اسپرت مراجعه کنید.


• دمر بر روی شکم تان بر روی یک تک بخوابید.
• پاهایتان را دراز کنید.
• پاها را از غوزک به آرامی رو به کف پا خم کنید.
• دست هایتان را در حالی که کف هر دو دستتان رو به یکدیگر است بالای سر ببرید تا کش آید.
• در این بین سرتان را به نحوی قرار دهید که در راستای ستون فقرات‌ تان باشد.
• با دادن نفس تان به بیرون ماهیچه های مرکزی شکم تان را منفبض کنید.
• به آرامی یک ست و یک پای مخالف خود را از زمین بلند کنید و صاف نگه دارید.
• در اخر دست و پای تان را به همان حالت شروع پس از چند ثانیه بر گردانید.

حرکات تی آر ایکس برای شکم و پهلو

 

حرکت شنا سوئدی

شنا سوئدی یکی از حرکات تی آر ایکس برای شکم و پهلو می باشد که در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر برایتان مطرح کرده ایم و به آموزش تی ار ایکس برای لاغری شکم و پهلو پرداخته ایم :
• برای شروع پاها را در داخل تسمه‌ها قرار دهید.
• سپس دست به اندازه ‌ایی باز شود که هنگام پایین رفتن سینه و شانه‌ ها بین دو دست قرار بگیرند.
• آرنج‌ ها را خم کنید و پایین بروید.
• سپس آرنج‌ ها را صاف و به حالت اول برگردید.

 برای کلاس TRX به اسان اسپرت مراجعه کنید.


حرکت لانگ

لانگ یکی دیگر از حرکات تی آر ایکس برای شکم و پهلو می باشد که در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر برایتان مطرح کرده ایم و به آموزش تی ار ایکس برای لاغری شکم و پهلو پرداخته ایم :
• پشت به تسمه ها بایستید.
• پای چپ را داخل دسته تسمه‌ ها بگذارید و پای راست را جلوتر از بدن قرار دهید.
• اکنون پای راست را خم کنید و پایین بروید تا بتوانید حرکت لانچ را انجام دهید.
• به وضعیت اول برگردید و حرکت را تکرار کنید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/05/03/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%db%8c-%d8%a2%d8%b1-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3/

حرکت همسترینگ در آموزش تی آر ایکس

 حرکت همسترینگ نیز یکی دیگر از حرکات تی ار ایکس برای لاغری ران است که سطوح متوسط هم می توانند آن را انجام دهند. در ادامه به طور کامل و مختصر نحوه انجام این حرکت تی ار ایکس برای لاغری را بیان کرده ایم تا به راحتی آموزش تی ار ایکس برای لاغری ران را یاد بگیرید :

• به پشت دراز بکشید و دست ها را کنار بردن قرار دهید.
• پاشنه پاها را در داخل دسته تسمه ‌ها قرار دهید و لگن را از زمین بلند کنید.
• پاها باید صاف و مستقیم باشند و بدن و پاها در یک راستا قرار بگیرند.
• پاشنه پاها را با حرکتی آرام و کنترل شده به سمت لگن حرکت دهید.
• به حالت اول برگردید و باز هم این حرکت را تکرار کنید.

برای مربی خصوصی TRX به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 


حرکت کوهنورد معکوس در آموزش تی آر ایکس

یکی دیگر از حرکات تی ار ایکس برای لاغری کوهنوردی معکوس می باشد که سطوح متوسط هم می توانند آن را انجام دهند. در ادامه به صورت مختصر نحوه انجام این حرکت تی ار ایکس را بیان کرده کرده ایم تا به راحتی آموزش تی ار ایکس برای لاغری ران را یاد بگیرید :
• رو به بالا بر روی زمین قرار بگیرید.
• کف دست ها را روی زمین بگذارید و پاشنه پاها را داخل دسته تسمه های تی ار ایکس بگذارید.
• بدن را از زمین جدا و سعی کنید بدن در یک خط مستقیم قرار بگیرد.
• پای چپ را به داخل سینه بیاورید سپس بدون توقف پای چپ را به وضعیت اول برده و پای راست را به داخل سینه بکشید. به حالت اول برگردید و حرکت را تکرار کنید.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/05/03/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%db%8c-%d8%a2%d8%b1-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3/

حرکات تی آر ایکس برای بالاتنه

 

حرکت اسکوات سومو

یکی از حرکات تی آر ایکس برای بالاتنه اسکوات سرمو می باشد که در ادامه به شرح مختصر آن پرداخته ایم :
• پاها را بیشتر از عرض شانه ها باز کنید و رو به بندها بایستید.
• هر دو تا دسته بندها را بگیرید و کمی بالا تنه را به عقب متمایل کنید.
• حال روی زانوهایتان بنشینید و بازوهایتان را کشیده و دسته بندها را تا چشمانتان بیاورید.
• اکنون با فشار به خودتان مجددا بالا بیایید.
• حرکت را دوباره تکرار کنید.

برای کلاس TRX  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 


 

حرکت جلو بازو

یکی دیگر از حرکات تی آر ایکس برای بالاتنه جلو بازو می باشد که در ادامه به شرح مختصر آن پرداخته ایم :
• روبروی تسمه ها بایستید و دسته آن‌ ها را بگیرید.
• بدن را به سمت عقب متمایل کنید.
• سپس آرنج‌ ها را خم و بدن را بالا بکشید.
• به آرامی دست‌ها را باز کنید و بدن را پایین ببرید.
• حرکت را تکرار کنید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/05/03/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%db%8c-%d8%a2%d8%b1-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد