x تبلیغات
معرفی کامل تمام ورزش ها

ایروبیک در خانه برای تازه کارها

 ایروبیک در خانه برای تازه کارها در چند ماه اول باید روزانه و به طور مداوم باشد. در حقیقت ایروبیک در خانه برای تازه کارها و حفظ سطح آمادگی آن ها روزانه و در ساعات مشخصی انجام شود. زمان ایروبیک در خانه به طور کلی نیم ساعت می باشد اما زمان ایروبیک در خانه برای تازه کارها حتی ۱۰ دقیقه هم می تواند باشد و با این جلسات کوتاه نیز می توانید به تناسب اندام و استقامت بالا برسید.

برای باشگاه بدنسازی تهران به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 


تازه کار های ایروبیک نباید مدت زیادی بی تحرک باشند و ساعت های طولانی یک جا بنشینند. ایروبیک در خانه برای تازه کار ها بدین صورت است که علاوه بر انجام تمرینات در مدت زمان تایین شده باید عادت هایی که باعث کم تحرکی یا بی تحرکی شما نیز می شوند را از خود دور کنید. برای از بین بردن این عادات می توانید در زمان های خالی خود به جای نشستن پای تلویزیون به پیاده روی بروید.آموزش ایروبیک در خانه

ایروبیک در خانه پیشرفته


آیا می دانید ایروبیک در خانه پیشرفته چیست و چگونه انجام می شود؟ ایروبیک در خانه پیشرفته همان ایروبیک معمولی می باشد با این تفاوت که تا حدودی شبیه پیلاتس می باشد. به عبارتی دیگر شما در ایروبیک خانه پیشرفته علاوه بر انجام تمرینات هوازی از دستگاه ها نیز باید استفاده کنید.
ایروبیک در خانه پیشرفته به دستگاه هایی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و سایر دستگاه های بدن سازی نیاز دارد اما در خانه که امکان فراهم کردن این دستگاه ها وجود ندارد و از طرف دیگر نیز به دلیل مشغله هایتان نمی توانید به باشگاه بروید می توانید تمرینات هوازی خود را با دمبل انجام دهید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/19/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-18-%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%da%a9/

نکاتی که برای شروع کراس فیت نیاز است بدانید

 * به چندین باشگاه بروید، و با مربی‌هایشان صحبت کنید تا دستتان بیاید که کراس‌فیت شامل چه چیزهایی است.

بعضی از باشگاه‌های کراس‌فیت، یک کلاس مقدماتی رایگان برای تازه‌کارها دارند،
تا بتوانید راحت‌تر برای پیوستن به آنها تصمیم بگیرید. این، یک راه عالی برای پیدا کردن مربی بالقوه‌تان است.

* اگر از قبل، هرگونه آسیب دیدگی دارید، حتما مربی‌تان را در جریان بگذارید.
حتی اگر آسیبی جدی بوده، شاید بهتر باشد که قبل از پرداخت هزینه‌ی عضویت برای این ورزش سنگین، با پزشکتان هم مشورت کنید.

* پیش از اینکه این ورزش را امتحان کنید، باید از کلیات تناسب اندام ،
یک درک کلی داشته باشید. قرار نیست که روی پایه‌ی سست خانه بنا کنیم.
پس نباید وقتی هنوز فرم اسکات ضعیفی دارید، وزنه اضافه کنید.

حتما دوره‌های اول کلاس‌ آموزشی کراس فیت که به آنها اشاره کردیم را بگذرانید،
تا مطمئن شوید که 
تمرینات کراس فیت را به درستی انجام می‌دهید.

برای ثبت نام در باشگاه تیراندازی در تهران از طریق سایت آسان اسپرت اقدام نمایید.

 

* تمرینتان را زیر نظر بگیرید. در فرهنگ کراس‌فیت، خیلی در مورد این موضوع صحبت می‌شود.

وقتی صحبت از این موضوع می‌شود، یعنی اینکه شما نمی‌توانید به اندازه‌ی
وزنه‌های کسی که یک سال است کراس‌فیت تمرین می‌کند، وزنه‌هایتان را افزایش دید.
یا اینکه نمی‌توانید به شدت او تمرین کنید. شما باید تمریناتتان را زیر نظر داشته باشید
و بدانید که چه زمانی بدنتان به حداکثر استقامتش می‌رسد.


منبع:

https://bashgahema.com/%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%d9%81%db%8c%d8%aa/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%db%8c/

مزایا و معایب کلی انواع مختلف کفپوش زمین تنیس

 از آن جا که هزینه ساخت و نگهداری زمین های تنیس بالا است، صاحبان زمین های تنیس باید به خوبی با مزایا و معایب انواع مختلف کفپوش زمین تنیس و کارکرد ویژه هر کدام از آن ها آشنایی داشته باشند و بودجه مالی خود را بر این اساس تنظیم کنند. نکته مهم آن است که در هر نوع زمین علاوه بر سبک بازی ورزشکار، میزان حرکت و جهش توپ نیز باید مورد توجه قرار گیرد و رفتار توپ نباید نادیده گرفته شود. پس هر نوع زمین تنیس مزایا و چالش های خاص خود را برای ورزشکار در پی دارد.

برای تکنیک های شطرنج به اسان اسپرت مراجعه کنید.

انواع کفپوش زمین تنیس


انواع کفپوش زمین تنیس که تخصصی برای ورزش تنیس به صورت تایل تولید می شوند دارای ویژگی های بسیار ممتازی هستند. این کفپوش ها علاوه بر ویژگی برگشت پذیری مناسب توپ در سطح سخت می تواند با استفاده از لایه ضربه گیر در زیر کفپوش قدرت ضربه پذیری آن را به مراتب افزایش دهد. همنچنین لایه رویه انواع کفپوش زمین تنیس فضای باز به صورت برجسته طراحی شده تا از سر خوردن ورزشکاران در هنگام ورزش جلوگیری کند. با توجه به نکات گفته شده، صاحبان زمین های تنیس یا مدیران ورزشی باید علم و آگاهی کامل و کافی از نوع کفپوش زمین تنیس و شرایط محیطی و حرکتی سازگار با آن را داشته باشند تا بتوانند از این زمین ها به بهترین شکل بهره برداری کنند.


منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/17/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/

آموزش بدنسازی در منزل : اسکات

 آموزش بدنسازی در منزل برای عضلات درگیر در اسکات عبارت است از :
• عضله های اصلی : چهار سر ران
• عضله های فرعی : سرینی و همسترینگ، عضله های نزدیک کننده ران، راست داخلی و شکم
آموزش بدنسازی در منزل برای انجام حرکت اسکات عبارت است از :
• گذاشتن هالتر بر روی شانه ها.
• بالا بودن سینه و جلو بودن سر.
• باز کردن پاها به عرض شانه و متمایل به بیرون.
• حین پایین بردن وزنه باسن باید به سمت عقب متمایل شود.
• زانو و پاها باید در یک راستانی افقی قرار داشته باشند.
• بالا تنه حتما باید صاف باشد.
• در مرحله بعد باید پایین بروید و فشار ناشی از وزن خود را روی پاشنه پا قرار دهید.
• نقطه ای که ماهیچه ساق به ماهیچه پشت پا برخورد کرد متوقف شده و به بالا

برای باشگاه بدنسازی شیراز به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

آموزش بدنسازی با دمبل : نشر از جانب

 


آموزش بدنسازی با دمبل برای عضلات درگیر عبارت است از :
• عضله های اصلی : دلتوئید میانی
• عضله های فرعی : دلتوئید قدامی، دلتوئید خلفی و ذوزنقه
آموزش بدنسازی با دمبل برای انجام حرکت نشر از جانب عبارت است از :
• گرفتن دمبل ها در دست و ایستادن به صورت صاف.
• دست ها باید به صورت کاملا کشیده در کنار بدن و کف دست ها به سمت بدن باشند.
• سپس با انجام عمل بازدم و ثابت نگه داشتن بالا تنه باید دست ها را تا کنار بدن بالا بیاورید.
• دمبل ها را تا محلی که دست ها با زمین موازی شوند بالا ببرید.
• در مرحله بعد باید در بالا ترین نقطه لحظه ای مکث کرده و همزمان با انجام عمل دم وزنه ها را به نقطه شروع برگردانید.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/05/09/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8/

چطور می‌تونم بارفیکس بیشتری بزنم؟

 یکی از سؤالات پرتکرار کاربران از ما این است که چطور می‌توانم تعداد بیشتری بارفیکس بزنم؟ حتما می‌دانید که بارفیکس یکی از حرکات فوق‌العاده برای افزایش قدرت عضلات بالاتنه است.

این حرکت تقریباً در همه دوره‌ها و آموزش‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همین حرکت فوق‌العاده، سختی‌هایی هم به همراه دارد. شاید در همان اولین تکرارها با مشکل مواجه شوید.

در این مقاله با یک برنامه منسجم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تعداد حرکات بارفیکس را به‌طور قابل توجهی افزایش دهید و هر روز عضلات بالاتنه خود را تقویت کنید.

برای باشگاه بدنسازی شیراز به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

روزانه چند بارفیکس بزنم؟

قبل از این‌که رازهای بیشتر زدن بارفیکس را بگوییم، بهتر است که اندازه تکرار استاندارد این ورزش را مشخص کنیم. معمولا داستان‌های اغراق‌آمیزی از تمرینات حماسی روزانه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای منتشر می‌شود، مثلا روزی 1000 شنا سوئدی و 100 بارفیکس چیز جدیدی در دنیای تناسب اندام نیست.

متأسفانه، بسیاری از این برنامه‌ها حتی برای ورزشکاران، بسیار سنگین هستند و طبیعتا بسیار فراتر از توانایی یک فرد مبتدی بدون سابقه ورزشی است؛ برای مثال دوی ماراتن را در نظر بگیرید؛ حتی حرفه‌ای‌ترین دوندگان ماراتن احتمالاً هرروز ورزش می‌کنند اما هرروز نمی‌دوند.

تمرین هر روزه بارفیکس، بهترین راه برای پیشرفت‌ نیست، به‌ویژه زمانی که تعداد و حجم تمرین بالا باشد. تمرین به صورت پشت سرهم و بدون فاصله ایده خوبی نیست؛ حتی بیهوده یا خطرناک هم است.

به‌طورکلی می‌توان گفت که انجام هرروز بارفیکس (به خصوص اگر در تعداد بالا می‌زنید) راه خوبی برای افزایش قدرت یا سایر اهداف تناسب اندام نیست.

 


 

چندتا بارفیکس مجاز هست؟

تعدا بارفیکس زدن شما به سطح تناسب اندام فعلی‌تان بستگی دارد. اگر هر روز بارفیکس را انجام می‌دهید، توصیه می‌کنیم که چند ست بارفیکس را هدف‌گذاری کنید و قبل از رسیدن به ناتوانی عضلانی تمرین را تمام کنید.

به طور مثال اگر نمی‌توانید بیش از 1 تا 2 بارفیکس انجام دهید، احتمالاً شروع کار با تلاش برای 3 تا 5 ست بارفیکس فقط با یک تکرار، برای شروع مناسب و ایمن است. (سه ست با یک تکرار).


منبع:

https://fitamin.ir/mag/how-to-do-more-pullups/

تاریخچه ورزش پیلاتس

 مسلما اگر می خواهید به سراغ یک رشته ورزشی مانند پیلاتس بروید باید در مورد تاریخچه آن اطلاعات داشته باشید. این ورزش کا سریعا شما را به اندام دلخواهتان می رساند توسط فردی به نام ژوزف پیلاتس در سال های ۱۹۱۲ و ۱۹۶۷ در آلمان ابداع شده است. این فرد به دلیل اینکه خودش در بچگی بسیار ضعیف بوده شروع به ابداع حرکت هایی کرد که برای تقویت اندام های جسمی اش بود. در حقیقت این فرد به دلیل اینکه بدن خود را تقویت کند به سراغ طراحی حرکات ورزشی پیلاتسی که امروزه ما از آن استفاده می کنیم رفت.

از بیماری هایی که یکی از سایت های اینترنتی در مورد اقای ژوزف پیلاتس بیان کرده می توانیم به تنگی نفس، نرمی استخوان و تب روماتیسمی اشاره کنیم. این فرد در همان زمانی که به فکر طراحی حرکات ورزشی برای تقویت بدنش بوده به عنوان مربی دفاع شخصی نیز در یک سیرک فعالیت می کرده است. به مرور زمان حرکت هایی که این فرد ابداع کرد به تمام جهان رسید و پیشرفت کرد. حرکت های این رشته ورزشی هیجانی آنقدر پیشرفت کرده که امروزه به عنوان یکی از رشته های ورزشی برای رسیدن به اندامی بدون چربی و زیبا شناخته می شود.

برای ورزش در خانه به اسان اسپرت مراجعه کنید.


آیا می دانید ورزش پیلاتس چیست؟


آیا می دانید ماهیت ورزش پیلاتس چیست؟ آیا شماهم می خواهید بدانید پیلاتس چیست تا با خیال راحت دست به انتخاب آن بزنید؟ در پاسخ به سوال ورزش پیلاتس چیست می توانیم بگوییم این رشته ورزشی می تواند بدن شما را از فرد بد آن در بیاورد و سپس بر روی فرم بیاورد. حتی در کنار رساندن شما به اهدافتان باعث نشاط و شادابی در شما می شود و چی از این بهتر؟ به عبارتی ساده تر برای پاسخ به سوال ورزش پیلاتس چیست می توانیم بگوییم این ورزش در کنار لاغر کردن بدن شما را انعطاف پذیر و استقامت بدنی تان را افزایش می دهد. کافیست به سراغ این رشته ورزشی بروید تا در همان جلسات ابتدایی خودتان متوجه شوید که ورزش پیلاتس چیست.
همچنین می توان گفت در وسط های جلسه تفاوت ها را مشاهده می کنید و در اخر هم بدنی خوش هیکل دارید که ایده آل ذهنتان است. این رشته ورزشی با مانور دادن هم زمان بر روی ذهن و جسم شما سعی می کند شما را به بهترین عملکرد ممکن از خود برساند. در اصل برای اینکه بیشتر بدانید پیلاتس چیست می توانیم بگوییم که این ورزش مجموعه ‌ای از حرکاتی‌ است که از جاذبه، وزن بدن و دستگاه ‌های مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان ‌تان کمک می ‌گیرد تا ماهیچه‌ های تثبیت کننده ‌ بدن ورزیده و قوی شوند.

 

حلقه پیلاتس چیست؟


یکی از ابزار هایی که می توانید با آن سریع تر به تناسب اندام برسید حلقه پیلاتس است. آیا می دانید حلقه پیلاتس چیست؟ آیا شماهم برای اینکه بدانید حلقه پیلاتس چیست کنجکاو هستید؟ در پاسخ به حلقه پیلاتس چیست ابتدا باید بگوییم که این حلقه را هم اقای ژوزف پیلاتس برای تمرکز فکر فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی عملکرد آن ها در همان سال ها ابداع کرده است. در بسیاری از باشگاه ها به حلقه پیلاتس حلقه جادویی نیز می گویند چون واقعا در زمانی کوتاه به اندام ایده آل تان می رسید.
تمرینات این رشته ورزشی را می توانید بدون حلقه پیلاتس هم انجام دهید اما با دانستن حلقه پیلاتس چیست و استفاده از آن در تمرین هایتان سریع تر به چیزی که در سر دارید می رسید و مگر شماهم همین را نمی خواهید؟ حلقه های پیلاتس دارای وزن سبک هستند و قیمت های بالایی هم ندارند به همین دلیل به راحتی می توانید یکی از آن ها را برای خود خریداری کنید. حلقه پیلاتس معمولا از فلز و یا لاستیک انعطاف پذیر تولید شده و دارای قطر ۳۰ اینچی و پدهای کوچک در طرفین آن است.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/03/04/%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d9%be%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

فواید انجام تمرینات تنفسی برای افزایش حجم ریه

 انجام تمرین برایزیاد شدن نفس می‌تواند به کمک‌تان بیاید تا حجم ریه‌ها را افزایش دهید. در زیر مزایای ورزش‌های تنفسی را برمی‌شماریم:

  • ضربان قلب را کاهش می‌دهد؛
  • سطح استرس‌تان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛
  • به تقویت عضلات درگیر در حین تنفس کمک می‌کند؛
  • در حین کارهای روزانه و ورزش کردن نفس کم نمی‌آورید؛
  • برای ساز زدن و آواز خواندن به حرفه‌ای شدن‌تان کمک می‌کند؛
  • به بهبود فن بیان تا حد زیادی کمک کرده و باعث می‌شود تا هنگام تکلم نفس کم نیاورید؛
  • تعداد نفس‌تان به مرور زمان کم می‌شود و در نتیجه برای تنفس نیاز به انرژی کمتری خواهید داشت.

 


 

توصیه های قبل از شروع تمرین افزایش حجم ریه

بهتر است قبل از شروع تمرین برای زیاد شدن نفس به نکات زیر توجه کنید:

1. اگر شرایط یا بیماری خاصی دارید، حتماً قبل از شروع تمرینات با پزشک مشورت کنید.

2. انجام این تمرینات در ارتفاعات و بلندی‌ها می‌تواند به افزایش هرچه بیشتر حجم ریه‌ها کمک کرده و شما را سریع‌تر به خواسته‌تان برساند.

3. در طول زمان تمرین افزایش حجم شش و تمرین برای زیاد شدن نفس از سیگار و قلیان استفاده نکنید؛ زیرا این کار احتمال آسیب‌دیدگی شش‌های‌تان را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

 

برای کلاس TRX و اجاره زمین فوتبال به اسان اسپرت مراجعه کنید.
 
تمرین افزایش حجم ریه و تقویت شش‌ها

خوشبختانه تمرینات تأثیرگذار زیادی برای تقویت و افزایش حجم ریه وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشکل نفس کم‌آوردن‌‌تان را حل کنید. در ادامه بهترین تمرینات تنفسی را به شما آموزش خواهیم داد:

 

تمرین تنفس دیافراگمی (Belly breathing)

اولین تمرین برای زیاد شدن نفس و افزایش حجم ریه این مقاله «تنفس دیافراگمی» یا همان «تنفس شکمی» است. مثلاً انجام تمرین تنفس دیافراگمی برای افرادی که مشکل COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه) دارند، معجزه می‌کند. زیرا با این تمرین ساده می‌توانید قدرت را به عضلات دیافراگمی خود بازگردانید.


منبع:

https://fitamin.ir/mag/breathing-exercises-to-increase-lung-capacity/

اهداف تشکیل انجمن مسابقات ورزشی شرکت ها:

 موارد زیر از جمله مهم ترین اهداف شکل گیری انجمن ورزش شرکت ها برای مسابقه های ورزشی می باشد:

  • توسعه و ترویج فعالیت های ورزشی در شرکت ها
  • بهبود ارتباطات فرهنگی از طریق ورزش بین شرکت ها
  • ارتقا سلامت از طریق ورزش های مردمی
  • ترویج فعالیت های جسمی منظم برای کارکنان شرکت ها
  • اعتبار سنجی فعالیت های ورزشی شرکت ها و …

برای اجاره زمین چمن مصنوعی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

عضویت در انجمن مسابقات ورزشی شرکت ها چه مزایایی دارد؟

عضویت در این انجمن حتما برای شرکت ها مزایایی دارد. شرکت ها با عضویت در انجمن مسابقه های ورزشی شرکت ها می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • معرفی فعالیت شرکت های عضو انجمن در وب سایت و سایر کانال های تبلیغاتی مربوط به انجمن
  • اختصاص دادن مربیان ویژه برای هیأت مدیره و کارکنان شرکت عضو انجمن
  • امکان حضور در رویداد های ورزشی در سطح ملی و بین المللی که به انجمن مربوط می باشد.
  • امکان حضور شرکت های عضو انجمن در رویدادهای فدراسیون جهانی ورزش شرکت ها
  • استفاده از خدمات مشاوران و متخصصان برای برگزاری کارگاه های آموزشی
  • مشاوره برای برگزاری رویداد های ورزشی برای هیأت مدیره و اعضای شرکت
  • بهره مند شدن از خدمات ورزشی باشگاه ها، استخر ها و موسسه های علمی، فرهنگی و ورزشی که عضو و یا تحت پوشش انجمن هستند.

 


 

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/08/09/%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7/

 

آشنایی با ورزش با کش

 

ورزش با کش

کش ورزشی وسیله ی بسیار خوبی برای انجام تمرینات قدرتی و برنامه های اصلاحی است. این کش ها را در اندازه ها، طول ها و قدرت های گوناگون می توانید در بازار پیدا کنید. می توانید این ابزارِ همراه را در هر جای خانه نگه دارید و آن را به راحتی در کیف باشگاه خود جای دهید. درست مانند وزنه های آزاد، کش ورزشی نیز با سطوح مختلفی از مقاومت در بازار موجود است.

ما در تمرینات با وزنه خود عضله را تقویت می کنیم در تمرینات هوازی مدت زمان استقامت خود عضله را تقویت می کنیم در تمرینات با TRX عضله هایی که برای اتصال به بافت استخوانی و بافت عضله ای به کار برده می شه را تقویت می کنیم این عضله ها در بیشتر افراد ضعیف هستند.

 

ما در تمرینات با وزنه خود عضله را تقویت می کنیم در تمرینات هوازی مدت زمان استقامت خود عضله را تقویت می کنیم در تمرینات با کش ورزشی عضله هایی که برای اتصال به بافت استخوانی و بافت عضله ای به کار برده می شه را تقویت می کنیم این عضله ها در بیشتر افراد ضعیف هستند.

برای اشنایی با ورزش برای کودکان در خانه  به سایت ورزشی اسان اسپرت مراجعه کنید.

دلیل این که هیچ وقت فشار روی این عضله وارد نشده این هست که هیچ وقت شما حرکات قدرتی ،استقامتی و تعادلی را همزمان با هم کار نکردین ولی در این ورزش همزمان با استقامت و قدرت تعادل زیادی را ورزشکار باید تحمل کند، ابزاری که در این ورزش هست بند های محکم و کلفتی هست که تا وزن ۱۸۰ کیلو رو تحمل می کنه این ورزش در این اواخر طرفدار ان بسیاری پیدا کرده است، به دلیل فضای کمی که این ورزش می خواهد و اینکه وسیله های انجام حرکت این ورزش به راحتی در یک کیف جا می شود و فرد ورزشکار در هر زمان و هر محیطی میتواند حرکت ورزشی خود را انجام دهد.

 
تصویر
 

 

تمرین با کش ورزشی در خانه

 

انوع کش ورزشی :

کش های ورزشی در مدل های متنوعی در بازار وجود دارد که از نظر طول، ضخامت، رنگ و حتی شکل فرق دارند. کش ها در ورزش پیلاتس خیلی مورد استفاده قرار میگیرند. همینطور کش های بدنسازی نیز مورد استفاده ورزشکاران قرار می گیرد. با کش ورزشی خیلی از تمرینات بدنسازی را میتوان شبیه سازی کرد و انجام داد.

با توجه به سطح آمادگی بدن فرد و همینطور سطح برنامه و هدف تمرین، باید کش را انتخاب کرد. اگر شما فردی مبتدی هستید باید کشی را انتخاب کنید که پایین ترین درجه کشسانی یا سفتی را داشته باشد.

 

تمرین های ساده با کش لوپ در منزل:

در انجام تمرینات، تعداد و تکرار تمرین فاکتور مهمی است که باید مربی با توجه به سطح توانایی و آمادگی بدن فرد و همینطور هدف تمرین، تعیین کند. اگر شما قبلا ورزش خاصی را انجام میدادید و حالا میخواهید در خانه تمرین کنید باید به فشاری که در هر تمرین به بدن وارد میشود دقت کنید و با توجه به آن، تعداد را در نظر بگیرید.

اگر فردی تازه کار و مبتدی هستید بهتر است پس از گرم کردن بدن، هر تمرین را 8 بار انجام دهید و پس از 30 تا 45 ثانیه استراحت، دوباره آنرا تکرار کنید. اما اگر آمادگی جسمانی متوسطی دارید، میتوانید هر تمرین را 12 بار انجام دهید و پس از کمی استراحت مثلا 20 تا 30 ثانیه تا 3 بار آنرا تکرار کنید.

برای شروع تمرین در هر سطح آمادگی که قرار دارید، ابتدا بدن خود را گرم کنید.

۱. اسکوات از جلو

روی کش درحالی که فاصله ی دو پا کمی بیشتر از عرض شانه است، بایستید. دسته های کش را با دو دست خود بگیرید و آنها را به سمت شانه بیاورید. بنشینید در حالی که سینه را صاف نگه داشته اید، عضلات شکم منقبض است و جهت قرارگیری زانوها به سمت بیرون قرار دارد. دوباره بایسیتد. این حرکت را ۸-۱۲ بار تکرار کنید.

۲. کشش پا

یک کشِ بی دسته را در ارتفاع پایین به میله ای متصل کنید. سر دیگر کش را به دور مچ پای راست ببندید. پشت به میله قرار بگیرید. فاصله ی دو پا به اندازه ی عرض باسن باشد. وزن خود را روی پای چپ بیندازید و پای راست را از روی زمین بلند کنید. زانو را رو به جلو بکشید. به آرامی دوباره به محل اولیه بازگردید. حرکت را ۸-۱۲ بار انجام دهید و سپس برای پای چپ هم آن را تکرار کنید.

۳. حلقه ی پا در حالت دمر

به روی شکم دراز بکشید درحالی که یک کش ورزشیِ بی دسته به دور مچ پای راست بسته اید. سر دیگر کش را به میله ای متصل کنید. درحالی که میانه ی تنه در حالت انقباض قرار دارد، زانوی پای راست خود را خم کنید و بکوشید پاشنه ی پای خود را به روی باسن پایین بیاورید. به آرامی پای خود را به محل اولیه برگردانید و حرکت را برای ۱۰-۱۵ بار تکرار کنید.

۴. پل باسن

یک کش بی دسته را به دور پاهای خود، بالای زانوها ببندید. به پشت دراز بکشید درحالی که کف پاهای شما روی زمین قرار دارد. زاویه ی زانو ها ۹۰ درجه باشد. باسن خود را از روی زمین بلند کنید تازمانی که شانه ها و باسن و زانوها در یک راستا قرار بگیرند. در تمام طول حرکت، باسن در حالت انقباض قرار بگیرد. ۱۵-۲۰ بار حرکت را تکرار کنید.

 

منبع:

https://saednews.com/fa/post/ashnaii-ba-vrzsh-ba-ksh

فیتنس چیست ؟ بررسی انواع فیتنس به صورت کامل

 

ورزش فیتنس چیست؟


فیتنس یکی از شاخه های رشته ورزشی بدن سازی می باشد و رشته ای می باشد که با فعالیت در آن می توانید در کنار داشتن تناسب اندام یک بدن عضله ای داشته باشید که همه خواهان داشتن چنین اندامی هستن. حین دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست باید بدانید خیلی از افراد به دنبال مصرف دارو برای رسیدن به یک بدن عضله ای و عاری از چربی هستند درحالی که این امر اشتباه است. با دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست خواهید فهمید که در کنار این دو مورد بدن تان منعطف می شود و قلب و عروق تان سالم خواهد ماند.
برای این که بهتر و اصولی تر بدانید ورزش فیتنس چیست باید گفت در برخی اصول با آن متفاوت است. در حقیقت شاید خیلی از افراد فکر کنند بدن سازی و فیتنس یکی است یا دارای شباهت های کوچکی با یکدیگر می باشند اما این دو رشته ورزشی از خیلی جهت های مختلف مانند علوم تمرینات و تذیه بسیار با هم تفاوت دارند. در فیتنس هدف حجیم کردن عضلات و افزایش سایز عضله ها نمی باشد بلکه در این ورزش داشتن وزن مناسب، قد و سایز ملاک است و هر فرد باید در تلاش باشد تا به این موارد برسد.


معنی فیتنس چیست؟


برای اینکه بدانید معنی فیتنس چیست باید گفت که در این رشته ورزشی خبری از افزایش حجم های زیاد که در رشته بدن سازی است نیست. در دانستن معنی فیتنس چیست باید بدانید که این رشته ورزش یک رشته ورزشی آمادگی جسمانی است که تشکیل شده از تمرینات سبک، رژیم غذایی مناسب، حرکات هوازی و قدرتی که با رعایت همگی این موارد می توانید متوجه شوید که معنی فیتنس چیست و به اندامی ایده آل برسید. چون خانم ها بیشتر از اقایان به دنبال تناسب اندام هستن بیشتر به سمت این ورزش کشیده می شوند بنابراین می توان گفت فیتنس بین بانوان محبوبیت بیشتری دارد.
چون خانم ها با دانستن معنی فیتنس چیست می توانند حتی در خانه های خود به دنبال اجرای حرکات این رشته ورزشی باشند و به تناسب اندام برسند بدون اینکه نیازی به رفتن به باشگاه های ورزشی باشد. اما همه افراد باید دقت داشته باشند تمامی حرکات این رشته ورزشی را به خوبی یاد بگیرند سپس به سراغ اجرای آن ها بروند تا سلامت جسم شان به خطر نیوفتد که همه این موارد با دانستن معنی فیتنس چیست رفع خواهد شد.

برای اجاره سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.


دسته بندی مشخصه بدنی افراد


وقتی پس از دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست تصمیم گرفتید به صورت حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت کنید تا به تناسب اندام برسید باید با دسته بندی مشخصه بدنی افراد آشنا باشید. چون این رشته ورزشی ترکیبی از حرکات هوازی و قدرتی مانند انواع پروانه ها و کرانچ می باشد که هر فردی شاید نتواند با توجه به جسم خود آن ها را انجام دهد. در نتیجه اگر با دسته بندی مشخصه بدنی افراد در این ورزش آشنا باشید می توانید متوجه شوید که در کدام دسته قرار دارید و باید چه حرکاتی را انجام دهید یا ندهید که در ادامه به شرح مختصر آن ها پرداخته ایم :
• اکتومورف : مشخصه افرادی که فاقد چربی و فیبر عضلانی کافی هستند.
• مزومورف : مشخصه افرادی که با عضلات ورزیده و ساختمان عضلانی مناسب هستند.
• اندومورف : مشخصه افرادی که چربی بیشتری دارند و سنگین تر هستند.
با دانستن ورزش فیتنس چیست باید فهمیده باشید که شما باید با انجام حرکات هوازی، حرکات قدرتی، سیستم های تمرینی ایروبیک و چربی سوزی اقدام به از بین بردن چربی های زیر پوست خود کنید تا به بزرگ ترین هدف این ورزش یعنی تناسب اندام دست یابید. اجرای حرکات با تکرار بالای ۱۲ و ریتم تند و سریع، استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت و ویبراتور از جمله تکنیک های موثر جهت کاهش حجم چربی در این ورزش می باشد.


اهمیت گرم کردن قبل از شروع تمرینات فیتنس


قبل از اینکه به سراغ فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست برویم باید با اهمیت گرم کردن در این رشته ورزشی آشنا شوید. اگر دارای انگیزه زیاد باشید و در رسیدن به هدف تان مصمم باشید اما حین اجرای تمرین هایتان به موضوع گرم کردن نپردازید انگار هیچ کاری جز اتلاف وقت و آسیب رساندن به بدن تان نکرده اید. این در حالی است که خیلی از افراد فکر می کنند گرم کردن به معنای تعدادی حرکات کششی و خمشی می باشد اما گرم کردن به معنای اجرای یک سری حرکات هوازی می باشد که شدت آن ها به مرور زمان با توجه به سطح فرد افزایش پیدا خواهد کرد.
به صورت ساده تر گرم کردن عبارت است از تمریناتی که با شدت متوسط و به طور پیوسته به کمک عضلات بزرگ بدن انجام می شود که می ‌تواند درجا زدن یا دویدن و یا نرم ‌دویدن باشد. اصل مهمی که حین گرم کردن باید به آن دقت داشته باشید این است که از عرق کردن غافل نشوید و سعی کنید بدن تان را خسته نکنید. جالب است بدانید اسم گرم کردن را بر روی حرکات کششی و نرمشی قرار داده اند تا افراد با انجام این حرکات دمای بدن و عضلات خود را بالا ببرند که زمان کافی برای این امر پنج تا ده دقیقه می باشد نه بیشتر. در ادامه برخی از مهم ترین مزایایی که با گرم کردن در بدن تان به وجود می آید را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• افزایش قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عضلات
• افزایش گردش خون
• کنترل هرچه بهتر بر روی عضلات
• جلوگیری از خستگی زودرس عضلات

 

رژیم فیتنس چیست؟


نکته مهمی که باید در فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست بدانید رعایت از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی می باشد. برای دانستن رژیم فیتنس چیست باید بدانید پروتئین نقش مهمی در رسیدن به تناسب اندام دارد در نتیجه حین فعالیت در این رشته ورزشی باید پروتئین زیادی مصرف کنید که این مصرف باید طبق ساختار بدن و نوع متابولیسم باشد.
که دو مورد از منابع قوی پروتئین برای بدن سبزیجات و میوه جات می باشد. چون ورزشکارانی که در این رشته ورزشی می روند همواره به دنبال سوزاندن چربی های اضافه بدن خود هستند و می خواهند با اجرای حرکات فیتنس کالری سوزی زیادی کنند. در این بین که می خواهید بدانید رژیم فیتنس چیست باید به سراغ مصرف سبزیجات؛ میوه جات، آجیل ها، تخم مرغ و … بروید تا با مصرف آن ها در کنار دانستن رژیم فیتنس چیست واقعا به تناسب اندام برسید.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/06/15/%d9%81%db%8c%d8%aa%d9%86%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد