x تبلیغات
معرفی کامل تمام ورزش ها

بدنسازی عمومی

 


آیا می دانید بدنسازی عمومی به چه معناست؟ بدنسازی عمومی به معنای فعالیت در این رشته ورزشی برای تفریح کردن می باشد. اگر شما به سراغ بدنسازی عمومی بروید دیگر خبری از عضلات حجیم نیست و تنها به سلامت بدن تان خواهید پرداخت. حتی می توان گفت بدنسازی عمومی به معنای بهبود سلامت بدن، بهبود اعتماد به نفس و داشتن اندامی ایده آل می باشد. همچنین این رشته ورزشی هر فردی را وادار می کند تا برای رسیدن به تناسب اندام دلخواه تغییراتی را در برنامه غذایی اش ایجاد کند تا سریع تر و بهتر به آن چیزی که در سر دارد برسد.
باید حتما بدانید فردی که تصمیم به شروع در رشته ورزشی بدنسازی می‌ گیرد باید به برنامه‌ های تمرینی خسته کننده و ایجاد تغییرات روزانه در خورد و خوراکش بسیار اهمیت دهد و آن را رعایت کند. چه به سراغ مربی بدنسازی خود یا چه به سراغ مربی های موجود برای دریافت تغذیه مناسب بروید فرقی نخواهد کرد و اصل مهم پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در کنار رشته ورزشی بدنسازی می باشد که نتایج بهتری دریافت کنید.

 

برای سالن بدنسازی به آسان اسپرت مراجعه کنید.


آموزش بدنسازی در منزل : اسکات


آموزش بدنسازی در منزل برای عضلات درگیر در اسکات عبارت است از :
• عضله های اصلی : چهار سر ران
• عضله های فرعی : سرینی و همسترینگ، عضله های نزدیک کننده ران، راست داخلی و شکم
آموزش بدنسازی در منزل برای انجام حرکت اسکات عبارت است از :
• گذاشتن هالتر بر روی شانه ها.
• بالا بودن سینه و جلو بودن سر.
• باز کردن پاها به عرض شانه و متمایل به بیرون.
• حین پایین بردن وزنه باسن باید به سمت عقب متمایل شود.
• زانو و پاها باید در یک راستانی افقی قرار داشته باشند.
• بالا تنه حتما باید صاف باشد.
• در مرحله بعد باید پایین بروید و فشار ناشی از وزن خود را روی پاشنه پا قرار دهید.
• نقطه ای که ماهیچه ساق به ماهیچه پشت پا برخورد کرد متوقف شده و به بالا

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/05/09/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8/

فوتسال چیست؟

  


آیا می دانید ورزش فوتسال چیست و چه تفاوتی با ورزش فوتبال دارد؟ جواب سوال شما پیش ماست ورزش فوتسال درون یک سالن به اندازه زمین بسکتبال انجام می شود. حتی بسیاری از افراد ورزش فوتسال را در محیط های باز مانند پارک که دیوار ندارد انجام می دهند. این ورزش همانند فوتبال می باشد با این تفاوت که فضای سالن کم می باشد و همانند فوتبال از زمین بزرگ برخوردار نیست در نتیجه بازیکن از تحرک بیشتری برخوردار خواهد شد.
این ورزش همانند فوتبال با توپ می باشد و همان طور که گفته شد محوطه آن از فوتبال بسیار کوچک تر است. این ورزش به دلیل تحرک زیاد بازیکنان گویی بازی فوتبال با سرعت زیاد می باشد که با پیش نیاز های اختصاصی مانند تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها که زیر مجموعه سیستم بازی فوتسال است انجام می شود. همچنین در این ورزش انواع سیستم های دفاعی همانند ورزش فوتبال وجود دارد که بیش از پیش این ورزش را شبیه فوتبال کرده است.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

کلاس فوتسال


آموزش فوتسال و انواع تمرینات فوتسال


در آموزش فوتسال باید گفت که اگر یک بازیکن شروع به بازی کند سرعتش آنقدر زیاد است که می توان گفت بازیکن به جای بازی ورزش فوتسال گویی به بازی فوتبال می پردازد. از طرفی دیگر در انواع تمرینات فوتسال باید گفت که تمرینات قدرتی و تمرینات هوازی وجود دارد که هر بازیکن قبل از شروع بازی باید این تمرینات را حتما انجام دهد.همچنین در آموزش فوتسال باید گفت که این ورزش دارای سیستم های حمله اختصاصی مانند ۴-۰ – ۳-۱ – ۲-۲ – ۱-۲-۱ – ۲-۱-۱ می باشد که هر کدام از سیستم های حمله فوتسال با دفاع اختصاصی آن مقابله می کنند. در بخش آموزش فوتسال باید بدانید که اگر دو تیم در مسابقه شرکت می کنند تعداد بازیکنان آن ها نباید بیش تر از ۵ و یا کمتر از ۵ بازیکن باشد. همچنین تعدا بازیکنان ذخیره در این ورزش هیجانی ۷ نفر باید باشد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/05/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4/

آموزش فوتسال به بهترین روش + تمرینات پیشرفته

 همه ما از پیر و جوان عاشق ورزش فوتبال هستیم. با گذشت زمان ورزشی دیگر در کنار فوتبال به نام فوتسال به وجود آمد که در سر تا سر دنیا همانند فوتبال طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. ورزش فوتسال به بازی فوتبالی که درون سالن می باشد می گویند. بازی فوتسال در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال یا در محل های سر پوشیده یا در محل های بازی که دیوار ندارند انجام می شود. ورزش فوتسال تا حد بسیار زیادی شبیه فوتبال می باشد که بازیکنان با یک توپ شروع به بازی می کنند اما این ورزش به دلیل کمبود فضا یا فضای کمتر از فوتبال دارای تحرک بسیار زیادی می باشد. حتی باید گفت که بعضی اوقات بازیکنان ورزش فوتبال از طریق کسب مهارت های زیاد در ورزش فوتسال زمینه مطرح شدن و معروف شدن خود را به عنوان بازیکنان بزرگ فوتبال فراهم می کنند. در ادامه این مقاله وبلاگ آسان اسپرت قصد داریم در آموزش فوتسال شما را با تمام ویژگی ها و انواع تمرینات فوتسال آشنا کنیم.

 

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.


تاریخچه فوتسال

 


قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی آموزش فوتسال می خواهیم کمی در مورد تاریخچه این ورزش هیجانی صحبت کنیم. تاریخچه اصلی ورزش فوتسال به شهر مونته اوروگوئه بر می گردد و در سال ۱۹۳۰ فردی به نام ژوان کارلوس سریانی ورزش فوتسال ۵ نفره را برای مسابقات جوانان به وجود آورد. با گذشت زمان ورزش فوتسال با سرعتی بسیار زیاد در امریکای جنوبی مخصوصا شهر برزیل محبوبیت و گسترش پیدا کرد.
در تاریخچه ورزش فوتسال بازیکنان معروف و مشهوری مانند پله، زیکو و به به تو از طریق کسب مهارت های این ورزش سبک خود را در رشته فوتبال نیز گسترش دادند و این ورزش آنها را به بزرگ ترین بازیکنان فوتبال تبدیل کرد. پس از این برزیل به عنوان قطب اصلی ورزش فوتسال در جهان مطرح شد و اکنون نیز با گذشت سال های زیاد مسابقات این ورزش تحت حمایت فیفا در تمام دنیا برگزار می شود.

منبع:

حیله های شطرنج

 تا به اینجا با چکیده ای از تکنیک شطرنج و نام تکنیک های شطرنج به طور کلی اشنا شدید اما اکنون نوبت به یاد گرفتن حیله های شطرنج می رسد. با دانستن حیله های شطرنج شما به یک شطرنج باز قهاری تبدیل خواهید شد چرا که با اعمال حیله های شطرنج در هنگام بازی بی شک شما برنده خواهید بود. برخی از حیله های شطرنج را در ادامه برای شما مطرح کرده ایم :

• مهره های خود را هر چه سریعتر گسترش دهید : اصل مهم در ابتدای بازی شطرنج گسترش دادن مهره ها به بهترین محل در صفحه و قلعه گرفتن شاه می باشد. در حقیقت اگر شما گشایش مهره های خود را زودتر به پایان برسانید از ابتکار عمل ویژه ای برخوردار خواهید بود.
• اسب را قبل از فیل جلو ببرید : مهره فیل در وضعیت اول خود می تواند چند خانه را کنترل کند در صورتی که اسب تنها خانه های هم جوار را کنترل کرده باشد و مسیر طولانی تری تا رسیدن به مرکز میدان دارد از پویایی کمتری برخوردار خواهد بود.
• از حرکت دادن مجدد مهره ها در شروع بازی و گشایش اجتناب نمایید : یک شطرنج باز قهار باید مهره هایش را با یک حرکت در بهترین مربع صفحه قرار دهد زیرا حرکت دوباره ی یک مهره باعث از دست دادن فرصت خواهد شد.
• از کیش دادن غیر ضروری شاه حریف پرهیز کنید : کیش دادن شاه در بازی شطرنج تنها وقتی که حرکت مربوط به گشایش انتخابی باشد مانعی نخواهد داشت.


رموز شطرنج چیست؟

 


آیا از رموز شطرنج واقعی همانند تکنیک شطرنج خبر دارید؟ یا به عبارتی دیگر می دانید رمزو شطرنج چیست؟ رموز شطرتج یعنی همانند تکنیک شطرنج نکته هایی را بدانید که در برنده شدن شما نقش مهمی داشته باشند. در ادامه برخی از مهم ترین رموز شطرنچ را به صورت خلاصه برای شما مطرح کرده ایم :
• همیشه با حرکت خود یک تهدید ایجاد کنید : ایجاد کردن یک تهدید یا هر حرکت که منجر به برنده شدن شما شود یکی ز مهم ترین اصول حمله و رموز شطرنج می باشد.
• استفاده از ضعف حریف : ابتدا باید ضعف حریف خود را پیدا کنید و در صورت پیدا کردن ضعف حریف تان باید مهره های خود را دوباره گروه بندی کرده و با ابتکار به او حمله کنید.
• قبل از حمله به قطعات خود تمرکز کنید : قبل از حمله کردن به حریف تان ابتدا باید تمامی اماده سازی های لازم را به درستی انجام دهید.
• مبادله مدافعان کلیدی : با تغییر دادن مدافع کلیدی در موقعیت حریف حمله خود را بسیار قوی تر خواهید کرد و باید بدانید که مدافع کلیدی در بازی شطرنج همیشه قوی ترین مهره نیست.

منبع: آسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2021/01/09/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac/

 

 

تکنیک شطرنج چیست؟

 


وقتی یک شطرنج باز می خواهد شروع به بازی کردن کند ابتدا باید با انواع تکنیک شطرنج آشنا باشد تا از بروز هر گونه اشتباه و خطا جلوگیری کند. از این رو در ادامه نگاهی کوتاه به انواع تکنیک شطرنج کرده ایم تا با فراگیری آنان برنده میدان باشید. تکنیک شطنج عبارت است از :
• اِن پرایز :در این تکنیک شطرنج یکی مهره بی دفاع از حریف می گیریم.
• چنگال :در بعضی از شرایط مهره هایی مانند اسب می تواند به دو مهره حریف حمله کند. برای مثال اگر اسب در موقعیت حمله به شاه و وزیر قرارگیرد شاه مجبور است به سمت یک خانه امن حرکت کند و اسب می تواند وزیر را بزند.
• آچمز :از این تکنیک شطرنج برای محدود کردن جنبش و جا به جایی مهره های حریف استفاده می کنیم.
• سیخ : در این تکنیک شطرنج با حمله کردن یک مهره خودی به مهره ارزشمند حریف مهره حریف مجبور به جا به جایی می شود و در این بین مهره خودی می تواند مهره پشتی حریف را بزند.

 

 

حرکات ویژه در بازی شطرنج چیست؟


برای شطرنچ چه مبتدی باشید و چه حرفه ای در کنار تکنیک شطرنج باید نحوه چند حرکت ویژه را بلد با شید تا با اعمال آن روی مهره های خود یک بازی جالب و هیجان انگیز داشته باشید. این حرکات ویژه عبارتند از :
• قلعه : با حرکت دادن قلعه می توانید سرعت بازی خود را بالا ببرید و به دفاع خود کمک کنید.
• اِن پاسان : در این حرکت مهره سرباز تحت یک سری قوانین ویژه می تواند سرباز حریف را بزند. برای مثال اگر یک سرباز در حرکت اول خود دو خانه به سمت جلو برود با انجام این حرکت دقیقا در مربع کناری مهره سرباز حریف خالی است و مهره حریف می تواند او را از بازی بیرون بیاندازد.
• پیشرفت : در این حرکت اگر سرباز دائم به سمت جلو حرکت کند و به بازپسین ردیف شطرنج که شاه حریف در آن قرار دارد برسد می تواند به مهره دیگری تبدیل شود.

منبع: اسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2021/01/09/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac/

بهترین برنامه غذایی ماه رمضان چیست؟

 افرادی که برنامه غذایی ماه رمضان دارند یا به عبارتی از رژیم ماه رمضان پیروی می‌کنند، این ماه را بهتر و سلامت‌تر سپری خواهند کرد. حتما این عبارت را در ماه رمضان از افراد زیادی شنیده‌اید که بر خلاف انتظارشان و در عین روزه‌داری، وزن‌شان زیاد شده است.

واقعیت این است که اگر در این ماه برنامه غذایی مشخصی نداشته باشید، ممکن است نه تنها لاغر نشوید، بلکه حتی در کمال تعجب ببینید که چند کیلویی هم وزنتان اضافه شده است. اولین کاری که باید بکنید این است که هدف و خواسته خود را تعیین کنید و بنا بر هدف‌تان، از یک برنامه غذایی مناسب پیروی کنید. با ما همراه باشید تا بهترین برنامه غذایی ماه رمضان را به شما معرفی کنیم.

اولین قدم برای رژیم لاغری در ماه رمضان

ابتدا شما باید با توجه به اندامتان، برای خود هدف گذاری کنید و یک رژیم ماه رمضان داشته باشید. سپس لازم است که کالری روزانه خود را بر اساس هدفتان، محاسبه کنید. به جدول زیر نگاه کنید و کالری مورد نیازتان را به دست آورید. مجموع مواد غذایی که روزانه می‌خورید باید برابر با عددی باشد که از فرمول‌های زیر به دست می‌آید. این جدول به شما در طراحی برنامه غذایی ماه رمضان کمک زیادی خواهد کرد.

هدف فرمول
کاهش وزن آهسته وزن ضرب در ۲۸.۶
کاهش وزن سریع وزن ضرب در ۲۴.۲
افزایش وزن آهسته وزن ضرب در ۳۷.۴
افزایش وزن سریع وزن ضرب در ۴۱.۸
تثبیت وزن وزن ضرب در ۳۳

نمونه برنامه غذایی ماه رمضان

اکنون ما رژیمی بر پایه 1200 کالری به شما ارائه می‌دهیم. چنانچه عددی که به دست آوردید با کالری این رژیم برابر است، می‌توانید از رژیم زیر استفاده کنید. اگر هم کالری مورد نیاز شما بیشتر یا کمتر از این مقدار هست، باید کالری رژیم خود را کم یا زیاد کنید.

وعده سحر در برنامه غذایی ماه رمضان

سحری یک وعده مهم و حیاتی است و شما باید در این وعده، غذایی بخورید که انرژی لازم برای طول روز را به شما بدهد. از طرفی هم نباید کربوهیدرات آن زیاد باشد تا لطمه‌ای به رژیم شما وارد نشود. پیشنهاد رژیم ما این است که برای وعده‌ی سحری یکی از موارد زیر را انتخاب و مصرف کنید.

  1. ۱۲۰ گرم سینه مرغ +‌ ۷ قاشق برنح+ ۱ کاسه ماست
  2. ۱۰ قاشق عدس پلو + سبزی
  3. یک عدد نان باگت کوچک + ۱۰۰ گرم مرغ + کاهو بدون سس
  4. دو عدد تخم مرغ + یک عدد سیب زمینی + دو کف دست نان
  5. 6 قاشق برنج + ۱۲۰ گرم ماهی قزل + ۳ عدد زیتون

بدنسازی در ماه رمضان

اگر شما بدنسازی کار می‌کنید، به خوبی می‌دانید که بدنسازی در ماه رمضان با ماه‌های دیگر متفاوت است. بنابراین باید با توجه به شرایط‌تان در این ماه برنامه تمرینی خود را تغییر دهید و برنامه‌ای متناسب با ماه رمضان طراحی کنید. برای انجام بدنسازی به نکات زیر توجه کنید و آن‌ها را به کار ببندید.

 

برای  مربی فیتنس به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

1. شدت ورزش خود را تغییر دهید!

در ماه رمضان بهتر است وزنه‌های سنگین را تحریم کنید. تمرین شما نباید طوری باشد که عرق زیادی بریزید؛ چراکه آب زیادی هم نمی‌توانید دریافت کنید. اگر محتاط نباشید کم آبی، افت قند خون و فشار خون می‌تواند اتفاق بیفتد. پس باید خیلی سبک‌تر از همیشه و در مدت زمان کوتاه‌تری تمرین کنید.

حتی اگر بعد از افطار هم ورزش می‌کنید، باز هم انرژی شما به اندازه قبل نخواهد بود؛ چون ذخایر عضلات شما هنوز جایگزین نشده است. بنابراین نباید با شدت همیشگی ورزش کنید.

۲. حواس‌تان به ساعت خواب‌تان باشد!

سعی کنید ساعت خواب‌تان در حد توان نظم داشته باشد. مثلا اگر بعد از سحر میخوابید، همیشه این ساعت را حفظ کنید و حداقل ۶ الی ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید. کمبود خواب باعث تحلیل رفتن بافت عضلات و ضعف بدن شما خواهد شد.

۳. کالری و پروتئین کافی دریافت کنید!

سعی کنید کالری و پروتئین مورد نیاز بدن‌تان را از افطار تا سحر دریافت کنید و در صورت نیاز، از مکمل‌ها کمک بگیرید. اگر به اندازه کافی کالری و پروتئین مصرف نکنید، ممکن است هم عضلات شما و هم سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شود و احتمال مریض شدن‌تان بیشتر شود.

نکته: یادتان باشد که حداقل ۱.۵ الی ۲ گرم به ازای هر کیلو وزن بدنتان باید پروتئین دریافت کنید.

ماه رمضان و ورزش

4. به فکر عضله سازی نباشید!

مسلما محدود شدن ساعت دریافت کالری، دهیدراته شدن بدن، بهم ریختن ریتم فیزیولوژیک و در نتیجه تغییر ترشح هورمون‌ها، شرایط عضله سازی رو به شدت سخت می‌کند. پس بهتر است که انتظار خیلی خاصی از ورزش در ماه رمضان نداشته باشید و بیشتر به فکر حفظ عضلات خود باشید نه عضله سازی.

منبع:

https://fitamin.ir/mag/workout-in-ramadan/ 

قوانین فوتسال

 ابتدایی ترین قوانین فوتسال در خصوص وزن و محیط توپ فوتسال می باشد. همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم محیط توپ این بازی باید حداقل ۶۲ و حداکثر ۶۴ سانتی متر باشد و وزن آن باید بین ۳۹۰ الی ۴۳۰ گرم باشد. در این بازی مهیج وقتی توپ از ارتفاع ۲ متری رها می شود نباید بیشتر از ۶۵ و کمتر از ۵۵ سانتی متر از زمین مسابقه جهش کند.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

قوانین فوتسال – دو

قوانین فوتسال دو مختص به بازیکنان می باشد. بدین منظور تعداد بازیکنان در یک مسابقه فوتسال نباید در هر تیم بیشتر از ۵ نفر باشد. البته باید ۷ بازیکن ذخیره هم بر روی صندلی بنشینن تا در صورت لزوم به زمین بازی وارد شوند. تعداد تعویض در این رشته ورزشی نامحدود است و حتی می توان دروازه بان را تعویض کرد.قوانین فوتسال چیست

قوانین فوتسال – سه

قوانین فوتسال سه مختص به کفش بازیکنان می باشد. در حقیقت بازیکنان باید از کفش مخصوص فوتسال برای بازی استفاده کنند و اگر خلاف این امر را انجام دهند از زمین فوتسال به بیرون فرستاده خواهند تا با کمک داور وسایل مورد نیاز مانند کفش خود را تکمیل کند.


قوانین فوتسال – چهار


قوانین فوتسال چهار مختص به داور می باشد. در بازی فوتسال یک داور اصلی باید وجود داشته باشد تا تصمیم های مهم در بازی مانند نتیجه نهایی را بگیرد. اگر یک داور اصلی در فوتسال وجود نداشته باشد نمی توان به طور کامل گفت کدام یک از تیم ها به راستی برنده میدان هستند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/04/29/%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

درباره توپ فوتسال

 


یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص فوتسال چیست بدانید توپ فوتسال می باشد. جنس توپ فوتسال خیلی مهم است و باید از مواد چرم یا ماده های مشابه آن باشد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن بازی کنید. محیط توپ فوتسال نیز باید حداقل ۶۲ و حداكثر ۶۴ سانتی متر باشد.
مورد مهم دیگر در خصوص توپ فوتسال وزن آن می باشد که بسیار مهم و تاثیر گذار در روند بازی تان است. وزن توپ فوتسال در حالت استاندارد نباید كمتر از ۳۹۰ گرم و يا بيشتر از ۴۳۰ گرم باشد. فشار توپ فوتسال نیز باید ۴/۰ – ۶/۰ اتمسفر برابر با ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم بر سانتي متر مكعب باشد.

 

برای سالن ورزشی  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

توپ فوتسال چیست

زمان بازی فوتسال


از هرچه بگذریم از زمان بازی فوتسال نمی توان گذشت و برای راه پیدا کردن به فوتسال بانوان باید در خصوص زمان بازی فوتسال نیز اطلاعاتی داشته باشید. فوتسال دارای دو زمان ۲۰ دقیقه ای می باشد که بین دو نیمه بازیکنان می توانند ۱۵ دقیقه استراحت کنند. در این بازی مهیج هر یک از تیم ها می تواند به هر دلیلی هر زمان که خواست تایم اوت درخواست کند.
اگر وارد فوتسال بانوان یا فوتسال آقایان شده اید و می خواهید در مسابقات شرکت کنید باید بدانید در این حین که باید حتما نتیجه مشخص شود اگر بعد از پايان وقت قانوني نتيجه بازي فوتسال مساوی باشد از دو وقت اضافه ۵ دقيقه ای استفاده مي شود تا برنده و بازنده بازی مشخص شود.

منبع:

۸ اصل اساسی ورزش پیلاتس چیست؟

 


ورزش هیجان انگیز و مفرح پیلاتس از هشت اصل تشکیل شده است که به فرد کمک می کند تا اندام های بدن خود را به خوبی بشناسد، آن ها را راحت تر تکان دهد و در صورت لزوم حتی ان ها را احیا کند. اصل های اساسی ورزش پیلاتس عبارتند از :
• آرامش :هر جلسه پیلاتس با ریلکسیشن آغاز می شود تا ورزشکار را از استرس های روزمره خلاص کند.
• تنفس : این ورزش به شما یاد می دهد که درست نفس بکشید و بدانید که تنفس صحیح تاثیر زیادی در سلامت روحی و جسمی بدن دارد.
• تمرکز : در این ورزش لازم است که روی حرکات انجام شده تمرکز کنید. در واقع تمرکز یکی از اصول اساسی این ورزش محسوب می شود.
• هماهنگی : در این ورزش باید یاد بگیرید که بین حرکات هماهنگی ایجاد کنید. ورزش پیلاتس به طور همزمان روی چندین گروه از عضلات کار می کند.
• هم ترازی و جهت گیری مناسب بدن : هم ترازی بدن در هر حالتی، چه نشسته یا در حالت خوابیده، باعث بهبود تعادل عضلات و اندام می شود.
• مرکز سازیبدن باید یک مرکز ثقل قوی در میانه داشته باشد. هر حرکتی که انجام می شود، باید از این میانه انجام بگیرد.
• انجام آرام حرکات : زیرا تمام حرکات پیلاتس باید با آرامش و حوصله انجام شود.
• مقاومت : آخرین قسمت هر جلسه پیلاتس، مقاومت و استقامت بدن در انجام تمرینات است.

 

برای ورزش در خانه به اسان اسپرت مراجعه کنید.


فواید ورزش پیلاتس چیست؟


ورزش پیلاتس نیز همانند هر ورزش دیگری برای سلامت جسمی و ذهنی فرد فوایدی دارد که در ادامه به تمامی فواید این ورزش هیجانی پرداخته ایم. فواید ورزش پیلاتس به کلی عبارت است از :
• تناسب کل بدن : زیرا پیلاتس قدرت و تعادل عضلانی را در فرد افزایش می دهد.
• باعث درست ایستادن و نشستن می شود : زیرا شما دائم در حال انجام تمرین های کششی و قدرتی هستید.
• ایجاد مقاومت بدون حجیم شدن عضلات : زیرا در پیلاتس عضلات منقبض می شوند.
• افزایش انعطاف پذیری : زیرا در پیلاتس طول و کشش عضلات و همچنین دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کند.
• افزایش قدرت : با انجام حرکات قدرتی به صورت مداوم بدن قوی می شود.
• افزایش انرژی : زیرا در حین انجام حرکات پیلاتس تنفس و گردش خون تحریک می شود.
• کاهش وزن : زیرا کالری سوزی در این ورزش بسیار زیاد است.
• افزایش ارتباط بین جسم و ذهن : زیرا ورزش پیلاتس مجموعه ای از هماهنگی ها بین جسم و ذهن می باشد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/13/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%af%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%af%d9%85-%d9%be%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d8%b3-pilates-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد